Total Pageviews

Thursday, April 22, 2010

16/4-17/4=KeM KaWad KaKi!!

Moshi-Moshi!!


Assalamualaikumwarahmatullahiwarabarakatuh!!

farah ada menyertai kawad kaki PPIM(persatuan puteri islam malaysia)
saja nak masuk..nak try masuk kawad..x pa la farah pi la join kawad tuh..
pastuh cikgu noriaini kata kawad kaki PPIM ni ahli dia saja...kalau dr persatuan lain x leh masuk...cikgu nak bagi peluang kat budak PPIM dulu nak masuk..farah PBSM..mula2 dengar cikgu kata macam tuh..sedih la jugak...lepastuh kawan kta budak PPIM yg lain x mau masuk..
so kena la cari orang luar..tapi cikgu kata x mau juga..rmai la jugak budak luar yg masuk kawad kaki PPIM..suma tukar pi PPIM..lepastuh x pa la...farah pon tukar la ke PPIM...
lepas dah kompem masuk mlm tuh ada kem kawad kaki...yg masuk peringkat daerah ja..
kiranya hari khamis malam jumaat..sapa nak stay boleh stay dekat asrama...
budak asrama yg x terlibat boleh balik rumah masing2...jelous gila tengok depa yg lain balik rumah....sedih la jugak...mlm tuh x dak aktiviti apa2 sgt...esok tuh baru pendaftaran...mlm tuh kmi suma tidoq awal sebab esok kena bangun awal untuk pendaftaran..


16/4=

pagi2 lagi farah dah bangun ngn kawan2 yg lain..lepas da siap mandi solat suma kami siap2 untuk pndaftaran..
ramai jugak unit uniform yg terlibat untuk kem kawad kaki tuh..
antaranya ialah:
  • Persatuan Puteri Islam Malaysia
  • Persatuan Kedet Bomba Malaysia
  • Persatuan Pengakap Malaysia
  • Persatuan Kedet Remaja Sekolah Puteri
  • Persatuan Kedet Remaja Sekolah Putera
selepas dah daftar kami semua kena melaporkan diri dekat PK Koko..
lepas dah abes lapor diri PK Koko bagi sikit taklimat dekat kami semua sebelum mula..
lepas habis semua tuh kami boleh start latih ikut unit uniform masing2 mengikut tempat yg telah ditetapkan....
PPIM kena buat kat belakang surau..
ahli PPIM semua baru2..x tau apa lgsung...ada la sikit2 yg sebelum nih penah masuk kawad dah...tp kebanyakkannya orang baru..
so kawad pon mesti lah berteraboq sikit kan...
ketua platun kami ialah kak Efa..bes oo dia ajar kami kawad...
disebabkan kami semua orang baru..so ramai la yg membantu kami...
masa kem tuh kami kena bayar RM10 setiap orang untuk makan..
makan dia banyak kali la jugak...
cikgu kata lima kali tp rasanya macam lebih ja..sikit2 kena pggil pi minum kat depan kamar syura...
ramai jugak la cikgu yg turun untuk menjayakan kem kawad kaki tuh..
kawad punya kawad pukul 12.30 kena berhenti..mkn tengahari...
orang laki pastu kena p sembahyang juamaat...so orang pompuan ada masa arr nk rilex2 lu sebelum nak sambung kawad...
kmi sambung kawad pukul 2.30...
tp malangnya hujan turun dengan lebat sekali...
tapi kami tetap berlatih walaupun hujan turun dengan lebatnya..
kami berlatih d bawah dewan terbuka blok pentadbiran..
kami berlatih la sampai petang..
masa tuh kami belajar:
  • hentak kaki(basic)
  • hormat ke kenan
  • hormat selaku terima sijil
  • tukar langkah
  • belakang pusing

mula2 memang x sama..tension la jugak belajar nih..lama2 bila dah sama sikit ok la..
rasa la puas sikit...lepastuh pukul 6.30 berhenti..
balik dorm besihkn diri dan siap nak pi sembahyang dekat surau..
lepas habis sembahyang maghrib ustaz helmi bag tazkirah..
bes jugak ustaz helmi bagi tazkirah..
tp benda yg sama dia ulang dekat dlm kelas yg dia ajar..
lepas tuh smbahyang isyak pula..lepas sembahyang isyak semua pi makan malam..
then,boleh start kawad..
mlm tuh memeng best la kawad..sejuk pon sejuk..
orang pon x nampak sangat..so x dak la rasa malu sangat..
malam tuh kami kawad sampai pukul 12.30...
tp ada yg unit lain lg lama dari kami..
ada yg sampai pukul 1 lebih..
balik dorm terus tidoq...penat giler..
esok pg kena bangun awal so tidoq la awal mlm tuh..

17/4=sabtu


hari ni hari last dekat kem kawad kaki...pukul 12.30 ada penutup..
kami bangun macam biasa...tp pagi tuh punya la ngantok + penat...
tp kami semua kawad macam biasa...kami berlatih kawad sampai sama...
lega da la skit kalau sama..tp kadang ada yang x sama...
tiba masanya pukul 12.3o kami semua kena berkumpul di dewan samsudin uuntuk acara penutupan...
semua unit kena berkumpul dekat dewan sam..tp KRS puteri ja x dak..
depa habis lewat sikit kawat...
lepas cikgu bg ucapan dengan rasminya kem kawad kaki tamat...
semua balik dorm masing2..
tp petang tuh ada konsert 1 malaysia pulak..
sapa yg beli tiket tuh boleh la tgk konsert tuh..
tiket tuh beharga RM3...
tp farah x pi pon..
farah tidoq ja kat dorm..
penat..hhehehehe....
tp mlm tuh kak Efa buat lg kawad...
hah mlm nih la paling tensionnya..
mlm tuh kami semua belajar "perlahan jalan"..
farah mula x tau nak buat..tension gila....
farah jalan sorang2...pi balik pi balik...x boleh2 juga buat...
kak ika ngn kak efa ajaq petang td pon x boleh buat jugak...
lepastuh farah pi la kat satu dinding berlatih sepak dinding...
kak ika mai la tgk farah berlatih..farah x leyh buat gak..
argghh!!masa tuh memeng tension habis arr...tp farah sabar ja..
lepas kak ika pi farah pi masuk toilet jap kat blok pentadbiran tuh..
masa tuh kmi berlatih kat blok pentadbiran..
mata merah ja tahan nanges..
pas farah keluar tandas jalan nk pi latih balik tiba2 kak efa mai dekat farah...
dia mai peluk tangan farah dia kata nk ajaq farah..igt lagi di kta macam mna..
"mai sini kak efa nak ajaq ampa..masuk kelas kak efa noh.."
farah rasa kak efa tau farah tension nk nanges..sebab tuh dia mai kat farah kot...
dia ajaq farah slow2...tp farah still x boleh lg...cuma skit2 ja..kak efa kata suruh berlatih dulu...
kalu dah boleh dia suruh buat dppn dia..
x pa la farah pi la berlatih....tp buat ja mesti x jadi..
farah pi la kat mira..masa tuh mira tengah berlatih..azah pon ada skli..saja dia mai tengok akmi berlatih...masa tuh nak habes prep dah kot..msa nk jalan i kat mira tuh tiba2 rsa air mata mengalir ja kat pipi...farah tension gila...mira masa tuh dah boleh da buat sikit...farah nih blurr lg..pastuh azah kata jgn la nanges..mula2 mmg la..lma2 baru boleh..
tapi farah x dapat tahan jugak air mata dari mengalir...selamat orang x tau..
mira dengan azah ja tau..x pa la...farah suruh la azah ngn mira tunjuk lepas dah reda sikit rsa nak nanges tuh...x pa la farah latih la sikit2..lps tuh kak efa panggil semua orang masuk bari sebab nak balik dah..lepas dah kawad sikit kak efa bagi balik..lega la sikit..
tp malam tuh memang tension habis arr...tp mmg best arr kem kawad hari tuh..
rugi habis arr sapa yang x masuk kawad tuh...


ok la sampai di sini sahaja untuk entry kali nih..nnt kita sambungg len erk..
panjang la jugak entry kali nih..penat farah menulisnya...hahhahha...
ook la..tima kaseh kepada sesiapa yang sudi membaca...kalau rajin.komen2 la yerk....
ok..tata!!!


~FaRaH~

No comments:

Post a Comment